Po treh letih pogajanj o prenovi Uredbe o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu¹ je bil dosežen dogovor, da bodo morali vsi novi ali prenovljeni potniški vlaki širom EU imeti prostor namenjen prevozu najmanj štirih koles.

Kolesarjenje ima še posebej v kombinaciji z razvojem železniškega prometa izjemno velik potencial za zmanjševanje emisij. Ukrepi za lajšanje kombinacije kolesarjenja in prevoza z vlakom imajo pozitivne učinke na razširjenost rabe obeh prevoznih sredstev. To potrjuje tudi strm porast potnikov na danskih vlakih, ko so ti prenehali z zaračunavanjem prevoza koles.²

Po navedbah Evropske kolesarske federacije kar 53 % hitrih vlakov, ki povezujejo večja evropska mesta, transporta koles ne dovoljuje. EKF je sicer zahtevala obvezen prostor za najmanj osem koles, a je bil njihov predlog po vetu več držav članic zmanjšan na štiri mesta.³

Vseeno pa gre za pomemben korak za kolesarstvo, na področju katerega imamo tudi v Sloveniji še kar nekaj prostora za izboljšave: prt.si/kolesarskareforma

¹ prt.si/uredzelez

² prt.si/copenhagenize

³ prt.si/ECFuredbazel